Een rondje Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van De familie Wijk - WaarBenJij.nu Een rondje Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van De familie Wijk - WaarBenJij.nu

Een rondje Parijs

Door: Erwin

Blijf op de hoogte en volg De familie

27 Juli 2015 | Frankrijk, Parijs

Op zondagmorgen om negen uur vertrokken we met onze camper richting Parijs. De eerste uitdaging was om met de camper vanuit de autoluwe voorzijde van onze straat een krap bochtje te nemen. Onder de deskundige leiding van Orlando en toeziende ietwat bezorgde ogen van Ruth kon Erwin de bocht geheel schadevrij nemen en kon gas worden gegeven richting de Franse hoofdstad. De reis door België en Frankrijk werd in facilitaire zin volledig verzorgd door Jenaida, zulks op basis van vol pension.

Voor een grote groep tweewielers was Parijs ook een voorlopige eindbestemming. De enige weg die naar onze stadscamping in Parijs leidde, was afgesloten in verband met de finish van de Tour de France. Dit resulteerde in het vormen van een rij campers die na het verlossende signaal van Franse motoragenten door mocht rijden naar de camping. Op zulke momenten merk je dat het fijn is om een toilet aan boord te hebben. Een onstuimige rit over de Pheriferique was voor Erwin sowieso een reden om het net niet in zijn broek te doen ☺

Op de camping mochten we plaats nemen op een mooi plekje aan de oever van de Seine. De finish van de Tour de France werd vastgelegd door de Nederlandse en internationale televisiestations. De camping stond daarom vol met mobiele televisie-studio’s.

Bij het speeltuintje waar Jairomir en Nicolai aan het schommelen waren ,kwamen we Wilfred Genée tegen. Nou ja, tegen… Erwin riep: Hé Wilfred, wil je met mijn vrouw op de foto? Daar stond hij na enige overtuiging wel voor open. We maakten een praatje en hij nodigde ons uit om bij de uitzending (in de tot studio omgebouwde speeltuin of vice versa) aanwezig te zijn. Verdekt opgesteld stonden wij daar nieuwsgierig te kijken naar het in scene gezette televisietoneelstuk. We misten Mart Smeets! Later bleek dat de thuisblijvers ons op de nationale televisie gezien hadden. De opnamen van die memorabele momenten zien we graag nog eens terug…

De volgende morgen maakten wij ons op om de stad Parijs te bezichtigen met een dubbeldekker met open dak. Het centrum van Parijs was op 5 kilometer afstand. Na een korte busrit met de shuttlebus van de camping en wandeling door karakteristieke pistunneltjes kwamen we uit bij de schitterende Arc du Triomph. Daar stapten we op de dubbeldekker. Deze bracht ons langs veel verschillende highlights van de stad Parijs. Jairomir maakte veel foto’s, vooral van zichzelf.

Het hoogtepunt van deze ééndaagse citytrip was misschien wel het onverwachte bliksembezoek aan een winkel van Lindt. Zij die de smaak van overheerlijke chocolade van deze fabrikant niet kennen, worden aanbevolen om onmiddellijk naar de dichtstbijzijnde Jumbo of Albert Heijn te gaan. Heerlijk! Omdat iedere bezoeker een bolletje chocolade kreeg, zijn we twee keer naar binnen gegaan.

Onze dag in Parijs sloten we af met een heerlijk diner. Erwin ruimde het meubilair weer in de garage en verfriste voor het eerst in zijn leven een chemisch toilet, zodat we die ochtend daarop vroeg konden vertrekken. De reis naar Millau is immers 620 kilometer.

• 30 Juli 2015 - 19:08

Opa En Oma Van Wijk:

Leuk Erwin,leuk wat te horen van jullie.En vooral dat het goed gaat met jullie.
    Een zaterdag heb ik ook nog gedacht hoe je het straatje uit moest komen.
    Hier gaat ook alles goed.Alleen is het weer van verre. Hoe is het weer .Gaat het slapen goed met de jongens?
    Wat zullen ze genieten.Wou dat ik een vogeltje was,kon ik stiekem kijken.Ben blij dat alles goed met jullie.Vanuit Streefkerk lieve groeten.En een dikke kus voor allemaal.XXXXX
    Opa en Oma van Wijk

• 30 Juli 2015 - 19:50

Julie:

Hahaha wat smakelijk geschreven! Wat een lol! Geniet ervan lieverds, kus xxx