De puzzel van 1000 stukjes - Reisverslag uit Raron, Zwitserland van De familie Wijk - WaarBenJij.nu De puzzel van 1000 stukjes - Reisverslag uit Raron, Zwitserland van De familie Wijk - WaarBenJij.nu

De puzzel van 1000 stukjes

Door: Jenaida

Blijf op de hoogte en volg De familie

16 Augustus 2015 | Zwitserland, Raron

Toen ik elf jaar oud was, gingen we voor het eerst naar Zwitserland. Met z'n 6-en in de Opel Ascona met een imperial zo hoog volgestouwd als de auto zelf. Met 10-20 km/u klommen we de berg op naar het plaatsje Brig, links en rechts ingehaald door fietsers, ja FIETSERS. Toen leerde ik de term 'haarspeldbocht' kennen. Wat waren het er veel! Maar al die bochten waren absoluut de moeite waard. Het was tot dan toe mijn mooiste vakantie ooit. Omgeven door bergen, watervallen, bergmeren en... CHOCOLA. Ik kan me de meters chocola nog goed herinneren. Hmmmm....

Nu, 2015, twee volwassenen, drie kinderen en een camper. De haarspeldbochten waren onveranderd, de adembenemende ervaring evenmin. Het is alsof je zo'n puzzel van 1000 stukjes binnen rijdt. Wow! Bergtoppen met eeuwige sneeuw, watervallen groot en klein, wolken waar we letterlijk doorheen reden. Tot mijn grote verbazing leidde TomTom ons naar het dorpje naast Brig.Dat was een leuke verrassing!

De camping had alles wat we nodig hadden. Het was schoon, groen en rustig. Voor en achter keken we uit op bergen. Jairomir en Nicolai konden hebben zich de hele dag vermaakt. We hebben nog een fietstochtje gemaakt. We waagden toch een bezoekje aan de Zwitserse supermarkt. Lachend verlieten we de winkel met maar twee artikelen en de gedachte: 'Laat maar, we zoeken wel een LidL in Frankrijk!' Ons verblijf was kort, even opladen, even genieten van de rust en de schoonheid van de natuur. Nog maar een paar dagen vakantie te gaan... Nederland komt nu toch echt dichterbij. :(